منو سایت بیزینس گلوری

معرفی انواع کسب و کار + دسته بندی کسب و کارها

به‌طور کلی دسته بندی کسب و کارها شامل 5 بخش می‌شود. این دسته بندی کسب و کار از لحاظ نوع فعالیت تجاری در نظر گرفته شده است. اگر بخواهید انواع کسب و کار را نام ببرید باید به موارد زیر اشاره کنید.

  1. کسب و کار شخصی: در این نوع فقط و فقط یک نفر اداره کننده تمام فعالیت‌های تجاری است و پای هیچ فرد دیگری در میان نیست. در این انواع کسب و کار مزیت‌هایی از جمله سرعت در تصمیم‌گیری، انعطاف پذیری بیشتر و کنترل کامل بر کسب و کار وجود دارد. اما علاوه بر مزایا، معایب به‌خصوصی نیز دارد که شامل محدودیت در منابع مختلف است.
  2. شرکت سهامی: در انواع کسب و کار سهامی در واقع سهامداران دارای مسئولیت محدودی هستند. در کنار سهامداران اصولاً یک تیم هیئت مدیره نیز وجود دارد که اکثریت تصمیمات بر عهده آنان است. در دسته بندی کسب و کار انعطاف پذیری و همچنین امکان جذب سرمایه بالا وجود دارد.
  3. شرکت تعاونی: یک شرکت تعاونی در واقع یک ائتلافی از چند فرد برای دسترسی به یک منفعت خاص است. به‌طوری که تقسیم درآمد و سودها از جمله مزایای آن است. در این نوع کسب و کار تصمیم‌گیری کاملاً جمعی انجام می‌شود.
  4. کسب و کار شراکتی: زمانی که دو یا چند نفر با یکدیگر همکاری کنند و کسب و کار را اداره کنند کسب و کار شراکتی گفته می‌شود. در این انواع کسب و کار ها منابع، ایده‌ها و انگیزه‌ها بسیار زیاد است و از این فراوانی به خوبی می‌توان بهره برد.
  5. شرکت با مسئولیت محدود (LLC): LLC یک ساختار تجاری که ترکیبی از یک شراکت و یک شرکت محدود است و اعضای آن مسئولیت محدود دارند. مزایای آن شامل حفاظت از دارایی های شخصی، انعطاف بالا در اداره کردن کسب و کار، و مالیات کمتر است. اما معایب آن شامل هزینه های اداری بیشتر، محدودیت در جذب سرمایه، و نیاز به توافقات شرکا در شرایط خاص است.

برای دریافت مشاوره کسب و کار از بیزینس گلوری با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09909992403

انواع کسب و کار تولیدی

در این نوع کسب و کار، محصولاتی تولید می‌شود که می‌توانند فیزیکی یا قابل لمس باشند. این انواع کسب و کار شامل تولید مواد غذایی، ماشین‌آلات، لباس‌ها، محصولات الکترونیکی و غیره می‌شود. برخی از این کسب و کارها ممکن است نیاز به ایجاد خطوط تولید، تامین مواد اولیه، مدیریت کیفیت و توزیع داشته باشند.

مثال:

شرکت اپل (Apple): شرکتی معروف در زمینه تولید محصولات الکترونیکی مانند آیفون، آیپد و مک‌بوک.

شرکت پروکتر اند گمبل (Procter & Gamble): یک شرکت بزرگ تولیدکننده محصولات بهداشتی و آرایشی مانند شامپو و صابون.

انواع کسب و کار خانگی

این نوع از کسب و کارها در محیط خانگی تشکیل می‌شود و برای شروع آنها نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه کمتری دارید. مثال‌هایی از کسب و کارهای خانگی شامل کارهای دستی، تولید محصولات خانگی مانند خوراکی‌ها و لباس‌ها، خدمات مشاوره، طراحی وب‌سایت و مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

مثال:

شرکت تولید دست‌سازی محصولات غذایی بلومر (Bloomer Homemade Food): یک شرکت خانگی که محصولات غذایی دست‌ساز و با کیفیت ارائه می‌دهد.

شرکت طراحی و دوخت لباس خانگی “کوکو کومو” (Coco Como): یک کسب و کار خانگی که لباس‌های دست‌ساز با طراحی‌های منحصر به فرد ارائه می‌دهد.

انواع کسب و کار اینترنتی

این روزها، کسب و کارهای اینترنتی به شدت در حال رونق است. این انواع کسب و کار شامل فروشگاه‌های آنلاین، وب‌سایت‌های اشتراک ویدیو، وبلاگ‌نویسی، بازاریابی ایمیل، ارائه خدمات آموزشی آنلاین و غیره می‌شود.

مثال:

شرکت آمازون (Amazon): یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین جهان که محصولات متنوعی از لوازم الکترونیکی تا لباس‌ها و کتب را عرضه می‌کند.

شرکت اوبر (Uber): یک پلتفرم اینترنتی که خدمات حمل‌و‌نقل شهری را ارائه می‌دهد.

انواع کسب و کار خدماتی

کسب و کارهای خدماتی محصولی فیزیکی تولید نمی‌کنند بلکه خدماتی ارائه می‌دهند. این انواع کسب و کار شامل خدمات مشاوره، خدمات حمل و نقل، خدمات آموزشی، خدمات حفظ سلامتی، خدمات حقوقی، خدمات مالی، خدمات رستوران و کافه و غیره می‌شود.

مثال:

شرکت مک‌کینزی اند کمپانی (McKinsey & Company): یک شرکت مشاوره مدیریت بین‌المللی که به شرکت‌ها و دولت‌ها در حل مسائل مدیریتی و استراتژیک کمک می‌کند.

شرکت سرویس پردازش پرداخت آنلاین “پی‌پال” (PayPal): یکی از بزرگترین شرکت‌های پردازش پرداخت آنلاین که امنیت و راحتی در انجام تراکنش‌های مالی اینترنتی را فراهم می‌کند.

انواع کسب و کارهای دیگر

کسب و کارهای اجتماعی: این کسب و کارها به هدف حل یا کاهش یک مشکل اجتماعی مشغول هستند.

کسب و کارهای فرانچایز: در این نوع کسب و کار، یک شرکت اجازه می‌دهد تا دیگران به عنوان یک شعبه یا واحد مستقل با نام تجاری و محصولات آن کار کنند.

کسب و کارهای نوآورانه: این کسب و کارها به ارائه محصولات یا خدمات جدید و نوآورانه متمرکز هستند.

ختم کلام

هرچه انواع مختلف کسب و کارها بیشتر شود، انسان‌ها گزینه‌های بیشتری برای انتخاب و خرید خواهند داشت. به‌طور کلی 5 نوع کسب و کار معرفی کردیم که عبارتند از کسب و کار شخصی، سهامی، تعاونی، شراکتی و LLC. با این حال دسته بندی کسب و کارها از منظر تولیدی، خدماتی، اینترنتی، خانگی و سایر موارد نیز در نظر گرفته می‌شود.

برای دریافت مشاوره کسب و کار از بیزینس گلوری با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09909992403

سپاس بی‌نهایتـــ
بیزینس گلوریـــ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *