منو سایت بیزینس گلوری

ایده کسب و کار – 40 ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار

ایده کسب و کار

شاید شما هم جزو افرادی باشید که از کارمندی و کار کردن برای دیگران خسته شده باشید و قصد این را داشته باشید که کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید. برای این کار در ابتدا باید یک ایده کسب و کار داشته باشید.  اهمیت ایده در کسب و کار بسیار بالاست، زیرا یک ایده کسب و کار خوب می‌تواند اصلی‌ترین عامل موفقیت یک کسب و کار باشد و یک ایده کسب و کار نامناسب می‌تواند عامل شکست آن باشد. هر کسب و کاری که امروز مشاهده می‌کنید، حاصل یک یا چند ایده می‌باشد. این یعنی هر کسب و کار پیش از شکل گیری تنها یک ایده بود، به همین منظور شما هم قبل از راه اندازی، باید ایده کسب و کار خود را تعیین کنید. در این مقاله قصد داریم لیستی طولانی از ایده هایی برای شروع کسب و کار را به شما معرفی کنیم.

40 ایده کسب و کار پولساز و خلاقانه

1. ادمینی اینستاگرام

امروزه بسیاری از افراد و کسب و کارها برای تقویت میزان فروش و درآمدشان از پلتفرم اینستاگرام استفاده می‌کنند، اما ممکن است مهارت و وقت کافی برای اینکه در این شبکه اجتماعی نتایج خوبی به دست آورند را نداشته باشند. به همین علت نیاز دارند تا افرادی به عنوان مدیر صفحه اینستاگرامی آنان حضور داشته باشد و اقدامات مورد نیاز را به صورت روزانه و ساعتی انجام دهد. شما نیز می‌توانید با یادگیری فوت و فن ها و قوانین اینستاگرامی خودتان را به عنوان متخصص اینستاگرام معرفی کنید تا بتوانید پیج هایی که نیازمند رشد و توسعه هستند را در اختیار بگیرید.

2. مدرس اینستاگرام

همانطور که در بخش قبلی گفتیم شما می‌توانید اینستاگرام را فرا بگیرید تا از آن درآمد کسب و کنید. یکی دیگر از روش های کسب درآمد از شبکه اجتماعی اینستاگرام آموزش آن می‌باشد. شما با یادگیری کامل اینستاگرام و الگوریتم های آن توانایی این را به دست خواهید آورد تا به دیگران نیز آموزش دهید.

3. رسانه خبری

با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی یا کانال تلگرامی یا حتی یک سایت در حوزه خبری و اطلاع رسانی، می‌توانید مخاطبان زیادی جذب کنید. پس از جذب مخاطب می‌توانید برای انتشار خبر های اختصاصی در صفحات مجازی خود پول دریافت کنید. حتی می‌توانید با قبول تبلیغات در این فضاها، درآمد کسب کنید.

4. ادیتور عکس

بسیاری از افراد با یادگیری نرم افزار های ویرایش عکس مانند فتوشاپ، لایت روم و… توانایی ویرایش عکس، ساخت پوسترهای تبلیغاتی و بنرهای معرفی محصول و خیلی چیزهای کاربردی را بدست خواهید آورد.

5. مونتاژ فیلم

همه کسب و کارها در یک بازه ای ممکن است به تبلیغات حرفه ای نیاز پیدا کنند. برخی از آنها تصمیم می‌گیرند در روند تبلیغات از تبلیغات ویدئویی نیز استفاده کنند. با در اختیار داشتن ابزاری خاص و یادگیری آن ها می‌توانید کار مونتاژ و ساخت ویدئوهای تبلیغاتی را انجام دهید.

6. عکاسی

عکاسی یک شغل بسیار پر طرفدار می‌باشد. اگر در زمینه عکاسی علاقه و اندکی هم تخصص دارید، می‌توانید این کار را شروع کنید. یک دوره تخصصی عکاسی ببینید و از اصول عکاسی آشنا شوید، سپس می‌توانید با خرید یک دوربین به فعالیت عکاسی مشغول شوید. با اشتراک گذاری تصاویر به ثبت رسیده خود در شبکه های مجازی، می‌توانید مخاطبان زیادی جذب کنید و به درآمد قابل توجهی برسید.

7. ساخت کلیپ

می‌توانید کلیپ های متنوع در زمینه های مختلف بسیازید و در صفحات مجازی منتشر کنید. چه بسا بخشی از مخاطبان به شما درخواست ساخت کلیپ های پیشنهادی دادند که می‌توانید از این طریق پول درآورید. امروزه بازار کلیپ های انگیزشی بسیار داغ است. برای این کار تنها نیازمند یک گوشی تلفن همراه هوشمند و اینترنت هستید تا بتوانید فیلم ها و سخنرانی های انگیزشی را دانلود و آن ها را با یک موزیک انگیزشی ترکیب کنید. با انجام این کار مجددا می‌توانید میزان مخاطبان خود را بالا ببرید و با انجام کار تبلیغات به پول برسید.

8. تحلیلگر بازار ارز دیجیتال

این شغل شامل تحلیل و بررسی و پیش بینی قیمت های ارزهای دیجیتال می‌شود. تحلیلگران بازار ارز دیجیتال با استفاده از ابزار های آماری، آمار و وضعیت بازار و یک سری الگوریتم های خاص سعی می‌کنند پیش بینی هایی داشته باشند و به افرادی که در این حوزه در حال فعالیت هستند خدمات مشاوره ای و آموزشی ارائه دهند.

9. سئو

سئو یکی از انواع دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آید. سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو. با گسترش اینترنت و فضای آنلاین، امروزه اکثر کسب و کارها سعی می‌کنند یا به طور کامل به صورت آنلاین فعالیت کنند و یا بخشی از کارشان آنلاین انجام دهند. اکثر این کسب و کارها به داشتن یک سایت فکر می‌کنند که بتوانند از طریق آن فروش خود را بیشتر کنند. می‌توانید با یاد گرفتن اصول سئو پروژه هایی دریافت کنید.

10. طراحی سایت با وردپرس
وقتی بحث طراحی سایت به میان می‌آید اغلب فکر می‌کنند طراحی سایت نیازمند دانش برنامه نویسی و کد نویسی است، اما اینطور نیست. پلتفرمی به اسم وُردپِرس وجود دارد که می‌توانید بدون داشتن هیچ پیش زمینه ای از علم برنامه نویسی، سایت مورد نظر خودتان را به سادگی طراحی کنید.

11. تبلیغ نویسی
تبلیغ نویسی یکی از مشاغلی می‌باشد که امروزه در حال رونق است. هر کسب و کاری نیازمند تبلیغات اثر بخش می‌باشد. تبلیغاتی که بازدهی بالایی داشته باشد. شما می‌توانید با حرفه ای شدن در این زمینه، برای بسیاری از کسب و کارها کار تبلیغ نویسی انجام دهید و در ازای آن پول دریافت کنید.

12. مربیگری ورزش
به این دقت کنید که اگر در رشته ورزشی فعالیت دارید، میتوانید دوره های تخصصی مربیگری آن رشته را بگذرانید و به تخصص و مهارتی بالا در آموزش دادن برسید و خودتان را به عنوان یک مربی ورزش معرفی کنید. مربیگری ورزش امروزه به عنوان یک شغل پر درآمد شناخته میشود.

13. نگهداری از کودکان
نگه داری از کودکان به دو صورت انجام می‌شود. حالت اول اینگونه است که شما طبق قرارداد با والدین کودک، او را به خانه خود بیاورید، و حالت دوم، شما می‌توانید به منزل مراجع خود بروید تا از کودک مراقبت کنید، که حالت دوم مرسوم تر می‌باشد.

14. بسته بندی و جابجایی

پایه گذاری یک کسب و کار که هدف آن سهولت افراد در بسته بندی لوازم و جابجایی آن ها به خصوص در زمان اثاث کشی است، می‌تواند شغل مناسبی باشد. اگر بتوانید در فعالیت های بازاریابی و تبلیغات به خوبی عمل کنید، می‌توانید متقاضیان بسیاری داشته باشید.

15. خدمات کاریابی
شغل خدمات کاریابی فعالیتی است در حوزه منابع انسانی، به این صورت که کاریاب ها، افراد جویای کار را به شرکت ها و سازمان هایی که به دنبال نیروی کار هستند وصل میکنند. شرکت های کاریابی لیستی گسترده از مشاغل مختلفی در اختیار دارند. آن ها به تحلیل و دسته بندی مشاغل و مهارت ها میپردازند. از طرفی هم به بررسی رزومه مراجعین نیز میپردازند تا بتوانند بهترین اولویت بندی ها را برای استخدام افراد انجام دهند.

16. همکاری در فروش

همکاری در فروش جزو مشاغلی است که امروزه مورد توجه افراد قرار گرفته است. همکاری در فروش یعنی شما اگر محصولی برای فروش ندارید، با یک شخص یا شرکت دیگری که محصول دارد، قرارداد می‌بندید که در فروش آن محصول به آنها کمک کنید. سپس شما سعی می‌کنید آن محصول را بفروشید. به ازای هر فروشی که انجام می‌دهید، درصدی از آن مبلغ برای شما در نظر گرفته می‌شود.

17. فروش صنایع دستی

فروش صنایع دستی یکی از کسب و کارهای محبوب در بسیاری از جوامع می‌باشد. این شغل شامل فروش قالی، ظروف و لوازم سفالی، چوب، ظروف و لوازم چوبی، سفره، سبد و غیره است. این دسته از محصولات طرح های زیبا و جذابی دارند که قابل توجه خریداران و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

18. فروش اجناس دست دوم

فروش اجناس دست دوم در بسیاری از کشورها رایج می‌باشد. شما می‌توانید لوازم دست دومی که کیفیت و کارایی‌شان را همچنان حفظ کرده اند، با قیمتی کمتر به فروش برسانید.

19. تزئینات اتومبیل

تزئینات خودرو هم یکی از مشاغل پر درآمد شناخته می‌شود. امروزه بسیاری از جوانان به زیبایی و شیک بودن خودرو خود اهمیت می‌دهند. می‌توانید با ارائه خدمات تزئینات ماشین، این دسته از افراد را ترغیب به خرید کنید.

20. پارکینگ خودرو

اگر فضایی در اختیار دارید که بلا استفاده می‌باشد می‌توانید با دریافت مجوز از شهرداری و طی کردن مراحلی خاص، آن را به پارکینگ خودروی عمومی تبدیل کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار از بیزینس گلوری با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09909992403

21. آشپزی

اگر از مهارت آشپزی خوبی برخوردارید بهتر است این توانایی را به یک کسب و کار شخصی تبدیل کنید. با تبلیغ و بازاریابی خوب می‌توانید سفارشات آشپزی دریافت کنید و از این طریق به درآمد خوبی برسید.همچنین می‌توانید با راه انداختن یک صفحه در شبکه های اجتماعی به اموزش اشپزی بپردازید و دنبال کننده های زیادی داشته باشید.

22. مشاوره تغذیه
بسیاری از افرادی که در زمینه تغذیه تخصص یا مطالعاتی دارند، به سمت ارائه مشاوره هایی در این زمینه می‌روند. امروزه انسان به تناسب اندام خود اهمیت بسیاری می‌دهند و یکی از راه های دستیابی به تناسب اندام، رژیم های غذایی است که باید به صورت اصولی انجام شود. اگر بتوانید در این کار حرفه ای شوید می‌توانید پول زیادی از مشاوره خود بدست آورید.

23. مربی بدنسازی

تناسب اندام یکی از اهداف مهم  اغلب انسان ها می‌باشد. تناسب اندام به دو صورت قابل دستیابی است. رژیم غذایی و ورزش. یکی از رشته های ورزشی که در تناسب اندام نقش بسزایی دارد بدنسازی می‌باشد. انسان ها برای اینکه از این طریق و بدون آسیب ورزشی به تناسب اندام برسند نیازمند مربی بدنسازی هستند. در تمامی باشگاه های بدنسازی مربی بدنسازی حضور دارد. شما یا می‌توانید خودتان یک باشگاه تاسیس کنید و یا در یکی از باشگاه ها مشغول به کار شوید.

24. آرایشی زیبایی

یکی از بخش هایی که خانم ها به خوبی هزینه می‌کنند، لوازم آرایشی و زیبایی است. قطعاً می‌دانید که این یک حوزه بسیار پولساز می‌باشد. می‌توانید با فروش آنلاین لوازم آرایشی و زیبایی شروع کنید. هم کم هزینه تر می‌باشد و هم ممکن است گاهی اوقات سود بیشتری به نسبت یک فروشگاه حقیقی تجربه کنید.

25. گل و گیاه

گل و گیاه همیشه نشاط ‌آور بوده است و طرفداران زیادی دارد. می‌توانید با فروش گل و گیاه شروع کنید و درآمد خوبی داشته باشید و سپس به هدف رونق کسب و کارتان حتی یک گلخانه هم تاسیس کنید.

26. گویندگی

گویندگی یکی دیگر از مشاغل محبوب و خاص به حساب می‌آید. اگر صدایی مناسب گویندگی دارید، می‌توانید با ثبت و ضبط آثاری جذاب، خودتان را در کانون توجه قرار دهید. بسیاری از کسب و کارها برای تبلیغات ویدئویی شان نیازمند یک صدایی خوب و تاثیرگذار هستند. یا حتی می‌توانید در پروژه های ضبط پادکست های آموزشی به بسیاری از مدرسین و کسب و کارها کمک کنید و در ازای آن پول دریافت کنید.

27. فروش غذاهای سالم

ایده فروش غذاهای سالم یک ایده مطلوب برای راه اندازی کسب و کار می‌باشد. بسیار از افراد هستند که به سلامتی شان و تغذیه سالم اهمیت زیادی می‌دهند. این افراد حاضر هستند برای تکمیل سبد غذایی سالم خانه خود، هزینه کنند. بسیاری از فروشگاه های آنلاین و فیزیکی در این زمینه فعالیت می‌کنند که درآمد خوبی هم دارند. می‌توانید با این ایده کسب و کارتان را شروع کنید و به موفقیت های بزرگی برسید.

28. فروش عطر و ادکلن

عطر و ادکلن همیشه جزو لوازم مورد نیاز انسان ها بوده است. امروزه نیز به عطر و ادکلن اهمیت بسیاری داده می‌شود. به همین منظور فعالیت در این حوزه می‌تواند کاری پر درآمد تلقی شود.

29. ترجمه

شغل ترجمه یکی از مشاغل در حوزه زبان می‌باشد. همه شما با نحوه کار ترجمه آشنا هستید. افرادی که مترجم شناخته می‌شوند، توانایی این را دارند که متون و صحبت ها و غیره را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه کنند. ترجمه متون در رشته مترجمی بنا به موضوع و مبحث دسته بندی می‌شود. به عنوان مثال حوزه های اقتصادی، سیاسی، پزشکی، کشاورزی، قضایی و غیره. شما می‌توانید با یادگیری یک زبان خارجه در زمینه ترجمه برگردان آن به فارسی یا بلعکس فعالیت کنید.

30. تدریس زبان انگلیسی

اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید می‌توانید در یک سری از دوره های تخصصی تربیت مدرس (TTC) شرکت کنید و مهارت و گواهینامه تدریس زبان انگلیسی را دریافت کنید. پس از گذراندن این دوره می‌توانید در آموزشگاه های زبان مشغول به کار شوید. حتی می‌توانید به صورت خصوصی تدریس کنید. بسیاری از افراد با داشتن علم تدریس و تسلط بر زبان آموزش زبان انگلیسی را به صورت خصوصی انجام می‌دهند. اگر دغدغه این را دارید که چگونه دانش پذیر جذب کنید، به این فکر کنید که اکثر مدرسین در ابتدای کارشان به سراغ جذب دانش پذیر از بین آشنایان و دوستان و اقوامشان رفتند.

 

31. آموزش تکنیک های کامپیوتر

امروزه خیلی از فعالیت های انسان ها در فضای کامپیوتری انجام می‌شود و افراد برای اینکه به کامپیوتر مسلط شوند نیاز دارند تا آموزش هایی در این زمینه ببینند. می‌توانید با آموزش تکنیک های کامپیوتری مخاطبان زیادی جذب کنید و فروش داشته باشید. می‌توانید بسیاری از علاقه‌مندان دنیای کامپیوتر را نیز با خود همراه کنید.

32. مشاوره تحصیلی

مشاوران تحصیلی افرادی هستند که در حوزه تحصیلی تخصص دارند و به دیگران کمک می کنند تا تصمیماتی درست در زمینه انتخاب و ادامه دادن تحصیلات مورد نظرشان بگیرند. این تصمیمات شامل انتخاب رشته و دانشگاه می‌باشد. در کشور ما این شغل اغلب در زمینه مشاوره دادن به دانش آموزان کنکوری رایج می‌باشد.

33. معرفی کتاب

شغل معرفی کتاب یکی از شغل های محبوب در بین جوانان می‌باشد. این شغل شامل معرفی کتاب، بررسی کتاب، خلاصه کتاب و ترغیب کردن افراد برای خواندن کتاب ها است. اگر بتوانید در صفحات مجازی مشغول به این فعالیت شوید میتوانید در همان فضاها هم فروش کتاب هایی که معرفی و تحلیل می‌کنید را داشته باشید.

34. خیاطی

یکی از شغل های مناسب برای درآمد بالا می‌باشد. افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌‍توانند از روش های مختلفی به پول برسند. دوختن لباس های سفارشی، تولید و فروش لباس های آماده، آموزش خیاطی، بازسازی لباس های قدیمی و طراحی مدل و سبک های جدید لباس.

35. تور لیدر

این شغل نیازمند داشتن روابط عمومی بالا، میزان اطلاعات بالا از شرایط جغرافیایی مکان های گردشگری و حتی حس مسئولیت پذیری بالا است. اگر به گردشگری و سفر علاقه‌مند هستید می‌توانید این شغل را انتخاب کنید.

36. فروشگاه اکواریوم

خدمات نگهداری و اجاره و تعمیر انواع اکواریوم ها را می‌توانید برعهده بگیرید. تجارت اکواریوم یک صنعت کم هزینه و پرسود است که شما با گذراندن دوره آن می‌توانید وارد این حوزه شوید.

37. وبلاگ نویسی

شما می‌توانید با راه اندازی یک صفحه در وب و قرار دادن مطالبی که در آن تخصص دارید محتواهای جدید وخلاقانه تولید کنید و در صفحه خود قرار دهید و مخاطبان خود را جذب کنید.

38. فروشگاه هنری

افرادی که هنرمند هستند و درزمینه های هنری مانند نقاشی، خطاطی و… فعالیت می کنند می‌توانند با قرار دادن محصولات هنری خود درمقابل دید مردم و فروش اثار هنری خود کسب ودرامد خوبی داشته باشند.

39. لوازم التحریر و کتاب فروشی

این شغل مناسب علاقه مندان حوزه مطالعه و عاشقان کتاب است که می‌توانند با خرید کتاب ها به صورت انبوه و فروش ان به صورت اینترنتی و حضوری و قراردادن لوازم التحریردر کنار آن به سود خوبی دست یابند.

40. یوتیوب
بازار یوتیوب این روز ها بسیار داغ است و برعکس گذشته ، جامعه مخاطب یوتیوب فارسی افزایش چشمگیری داشته است. شما با راه اندازی یک کانال یوتیوب و قراردادن محتوای تخصصی یا عمومی خود و جذب مخاطب می‌توانید درآمد دلاری و خوبی از یوتیوب داشته باشید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار از بیزینس گلوری با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09909992403

2 پاسخ

  1. سلام ممنون از مقاله خوبتون بهتر از سایتای دیگه بود
    فقط یک سوال
    مدت زمان یادگیری طراحی سایت با وردپرس چقد هست؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      خواهش میکنم
      ببینیند این موضوع رو بهتره در گوگل سرچ کنید تا به جواب قاطع تری برسید و اینکه همچیش بستگی به خودتون داره
      اما حدودا میتونین کمتر از یک ماه با تمرین زیاد یادش بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *