منو سایت بیزینس گلوری

شعار برند چیست + عاملی برای ماندگاری برند در ذهن مخاطب

شعار برند چیست

در بازی رقابت برندها امروزه کدام برند موفق است؟ آیا بدون رعایت کردن اصول برندسازی می‌توان موفق شد؟ قطعاً خیر. اگر با ما هم نظر هستید پیشنهاد می‌کنیم از عناصر مختلف برند که یکی از مهم‌ترین آنها شعار برند است غافل نشوید. برای برند خود یک شعار مناسب و موثر انتخاب کنید تا در ذهن مخاطبان قرار گیرد.

شعار برند چیست؟

شعار برند یک متن کوتاه که حاوی اطلاعاتی برای انتقال ارزش کسب و کار است. در شعار برند می‌توانید یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی کسب و کارتان را بیان کنید. با این کار آگاهی مخاطبان از ارزش پیشنهادی شرکت خود به مخاطبان می‌دهید. بسیاری از برندهای معتبر دنیا با شعارشان شناخته می‌شوند. شعار یکی از عناصر برند است که در کنار دیگر عناصر منجر به ایجاد تمایز برای کسب و کار شما می‌شود. اگر قصد دارید شناسنامه برند خود را تکمیل کنید حتماً به عنصر شعار برند توجه داشته باشید. در زمان انتخاب و تدوین یک شعار مناسب برای برند خود بهتر است ابتدا از انواع شعارهایی که برای برند در نظر گرفته می‌شود دقت کنید.

مطالب پیشنهادی:

هویت برند چیست؟

انواع شعار برند

در اینجا چند نوع شعار وجود دارد:

  • توصیفی: این نوع از شعار به منظور توصیف و معرفی یک کالا یا خدمات به‌خصوصی است. در صورتی که کسب و کارتان بر پایه یک محصول استوار است و همان یک محصول را ارائه می‌دهید می‌توانید از این نوع شعار برند استفاده کنید.
  • خاص: در این نوع هدف بیشتر بر روی ماندگاری یک شعار برای به یادآوری برند است. می‌توانید با روش‌های خلاقانه و نوآورانه یک شعار را برای به یاد ماندنی شدن برگزینید.
  • تحریک آمیز: نوع تحریک آمیز یعنی سوالاتی مطرح شوند تا مصرف کنندگان ترغیب شوند. سوالاتی که نشان‌دهنده مفید بودن برند شما باشد. سعی کنید نیاز مخاطبان اصلی خودتان را در آن سوال به رخ بکشید.
  • امری: نوع شعارهای امری در واقع به دنبال جذب یک اقدام و عمل خاص است. این شعارها معمولاً به یک فعل ختم می‌شوند.
  • برتر: معرفی برند به عنوان بهترین و پیشرو با استفاده از این نوع شعارها امکان‌پذیر است.

با توجه به ویژگی‌هایی که هر نوع شعار برند دارد، برای کسب و کار خود یکی را انتخاب کرده و شعار برند خود را قطعی کنید.

چرا شعار برند اهمیت دارد؟

اهمیت شعار برند در این است که افراد را متوجه مزایا و ارزش‌های کسب و کار شما می‌کند. افراد با شنیدن شعار می‌توانند به مزیت‌های خاصی که ارائه می‌دهید پی ببرند. در صورتی که شعار برند به خوبی انتخاب شود، می‌تواند بسیار بسیار در ذهن مخاطبان و مشتریان تاثیرگذار باشد. شعار خوب در ذهن و دل مشتریان حک می‌شود. به‌طور کلی وظیفه عناصر مختلف برند همین ماندگاری در ذهن است. شعار برند نیز از این قائله مستثنی نیست. بنابراین برای اینکه بهتر و بیشتر شناخته شوید یک شعار خوب و تاثیرگذار انتخاب کنید. برای این کار باید ویژگی‌های یک شعار برند موثر را بشناسید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار از بیزینس گلوری با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09909992403

شعار برند چیست

یک شعار برند تاثیرگذار چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که گفتیم برای اینکه شعار برند خوبی انتخاب کنید باید ابتدا با ویژگی‌های آن آشنا شوید. یک شعار باید شامل چه ویژگی‌هایی باشد؟

 تکمیل کننده مفهوم اسم برند

گاهی اوقات اسامی برندها توضیح دهنده نوع خدمات و محصولات برند نیستند. یعنی شما با شنیدن نام آن برند نمی‌توانید متوجه شوید که چه کاری انجام می‌دهند. به همین علت سعی کنید یک شعار برند مناسب انتخاب کنید که به نوعی مفهوم اصلی کسب و کار را به مخاطبان منتقل کند.

به یاد ماندنی 

در متون بالایی گفته بودیم اهمیت اصلی شعار برند در این است که آن در ذهن مشتریان حک می‌شود. برای اینکه برند شما همیشه در خاطر مشتریان و مخاطبان بماند سعی کنید یک شعار به یاد ماندنی انتخاب کنید.

واضح باشد

شعار برند در واقع باید کار مخاطبان را در متوجه شدن فلسفه کسب و کار شما آسان‌تر کند. بنابراین یک برند موظف است شعار ساده و واضحی داشته باشد.

حفظ ارتباط صمیمانه

در برخی از کسب و کارها ارتباط صمیمانه با مشتریان و مخاطبان کاری الزامی است. با این کار حس اطمینان و راحتی در درون مشتریانتان ایجاد می‌کنید و از وفاداری آنان بیشتر بهره‌مند خواهید شد.

ختم کلام

بنابر توضیحاتی که در این محتوا خواندیم، می‌توانیم نتیجه بگیریم شعار برند چیست و چرا اهمیت دارد؟ این شعار یک متن کوتاه انتقال دهنده ارزش و مزیت‌های کسب و کار است. اهمیت اصلی آن هم این است که مخاطبان می‌توانند شعار موثر را در ذهن خود به خاطر بسپارند و همین موضوع منجر به افزایش آگاهی از برند می‌شود. برای اینکه شعار موثری انتخاب کنید به ویژگی‌هایی از قبیل سادگی، وضوح، به یاد ماندنی و صمیمانه بودن آن توجه کنید.

سپاس بی‌نهایتـــ
بیزینس گلوریـــ

برای دریافت مشاوره کسب و کار از بیزینس گلوری با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09909992403

سوالات متداول

بله تمام کسب و کارها اعم از کوچک و بزرگ، آنلاین و غیر آنلاین و سایر نیازمند شعار برند هستند. زیرا همه آنها نیازمند هویت برند هستند.

اینکه شما چه شعاری برای برند خودتان انتخاب می‌کنید زمانی برای مخاطبان مهم است که بخواهند بیشتر در مورد کسب و کارتان بدانند.

برای دریافت مشاوره کسب و کار از بیزینس گلوری با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09909992403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *