منو سایت بیزینس گلوری

مهم‌ترین فاکتورها در برند سازی

نکات مهم در برندسازی

برندسازی یکی از مراحل حیاتی برای رشد و توسعه ی یک کسب و کار میباشد.

قبلا درباره برند و برند سازی در مقاله ای جداگانه حرف زدیم و از اهمیت ساختن برند و برند سازی اشنا هستیم.

میدانیم که چه مزایایی در مسیر شکوه کسب وکار دارد در این مقاله سعی داریم تا نکاتی که میتوانید در برند سازی پیاده سازی کنید را برای شما شرح دهیم. 

  1. فلسفه وجودی
    فلسفه وجودی همان دلیل بودن بیزینس شما است هرکسب و کار یک دلیل بودن و یا فلسفه وجودی دارد با شناختن و دانستن این موضوع صاحبین کسب و کار به خوبی میتوانند ارزش کسب و کارشان را نیز به مخاطبان انتقال دهند از انجایی که ارزش کسب و کارشان را به مخاطبان نیز انتقال دهند از انجایی که دلیل اصلی بودن یک کسب و کار و تجارت همیشه وجود دارد به همین علت این موضوع باید مورد توجه مدیران و صاحبین کسب و کار قرار بگیرد مثال هایی از فلسفه وجودی برند
    :
    فلسفه وجودی برند گوگل سازمان دهی اطلاعات دنیا و در دسترس قراردادن ان ها در سطح جهانی
    فلسفه وجود والت دیزنی:شاد کردن مردم
  2. چشم انداز
    فلسفه وجودی یک تجارت وکسب و کار در واقع یک توضیح و سرفصل کلی و انتزاعی برای اینده است اما چشم انداز یک تصویر دقیق از اینده میباشد و کاملا عینی و ملموس است. همان گونه که ارسطو میگوید یک روح بدون تصور فکر نمیکند کسب و کار هم بدون چشم انداز عمل نمیکند.
    چشم انداز شرکت یعنی تصویری از اینده شرکت یعنی در اینده برای این شرکت چه میبینید و برای رسیدن به چه چیزی دنبال تلاش هستید.کلمه رویا و ارزو میتواند بهترمفهوم چشم انداز را به شما برساند
    چشم انداز بافلسفه وجودی فرق میکند به یاد داشته باشید که چشم انداز یک شرکت مثل یک تکلیف و درس نیست که ازسوی معلم داده شود و دانش اموزان ان را انجام دهند چشم انداز مفهومی عمیق دارد که تک تک کارمندان یک سازمان با وجود خود حس کنند‌. اگر همه ی افراد یک سازمان چشم اندازی یکسان داشته باشندو برای رسیدن به یک هدف در اینده تلاش کنند طبیعتا برند خوبی ساخته میشود.
    دانستن چشم انداز شرکت باعث میشود تمام تلاش ها و اقدامات هدفمند باشد. دراین صورت کسب و کار به بازدهی و نتایج رضایت بخشی می رسد.
  3. بررسی رقبا
    به سراغ بررسی رقبا بروید ویژگی های محصولات و ان ها را اعم از کالا و خدمات را با دقت واکاوی و تحلیل کنید با این کار شما میتوانید بفهمید اطرافتان چه خبرهست و بدانید که رقبای شما قبلا کدام اقدامات را انجام دادند و نتیجه گرفتند به نوعی همان الگو قراردادن رقبا در برخی از موارد است.
    البته منظور ما از رقیب سایر برندهای موفق می باشد. دانستن نقاط ضعف و قوت رقبا به شما کمک میکند تا بهترین انتخاب ها و گزینه ها را در برند سازی درنظر بگیرید.
  4. عامل متمایزکننده خودتان را پیدا کنید
    حال که رقبا را بررسی کردید وقت ان رسیده است تا خودتان را از انها متمایز کنید.هرکسب و کاری در مرحله برندسازی باید سعی کند یک عامل متمایزکننده را به دیگران نشان دهد تا از کپی بودن برند جلوگیری شود و تازگی برند حفظ شود.اگرقرارباشد همه ی کسب و کارها مشابه یکدیگر کالا ها و خدماتشان راعرضه کنند دیگر مفهوم برند معنی خاصی ندارد در مقاله ی برند و برند سازی چیست گفتیم که هرکسب و کار با ویژگی خاص خودش برند میشود
  5. یک نسخه منحصر به فرد از خودتان تعریف کنید
    تمام مراحل قبل را انجام دادید که به یک نسخه از برند خود برسید این یک نسخه منحصربه فرد است شما باید برندی که تا به اینجا ساختید را برای خودتان تعریف کنید
  6. کم و اضافه کردن
    با تحلیل و بررسی مجدد باید سعی کنید تا موارد اضافی  که در مرحله برند سازی انجام داده اید را حذف کنید و چیزهایی که به ان نیاز است را اضافه کنید این بخش در واقع همان بررسی کردن یا(کنترل) فرایند میباشد.
  7. ساختن هویت برند
    هربرند دارای دو هویت است: هویت بصری و کلامی
    هویت بصری
    یک ویژگی کاملا توسعه دهنده است هرکسب و کاری که بتواند در مرحله برند سازی در ذهن مخاطبش تصویری ایجادکند یک برند موفق میشود زیرا افراد به خوبی تصویر را ثبت میکنند و اگر برند تصویر خوبی داشته باشد تبدیل به یک برند ماندگار میشود.
    عناصر هویت بصری: لوگو.گرافیک.رنگ سازمانی.تصویرسازی.محیط کار.اوراق اداری.کارت ویزیت و ست اداری.نوع فونت به کار رفته در متون سایت و
    هویت کلامی
    هویت کلامی برند مربوط به لحن و نحوه بیان یک برند با مخاطبان و مشتری میباشد هربرند باید سعی کند یک لحن و نحوه گفتار مختص به خودش را داشته باشد و باان شناخته شود برخی از شرکت ها لحنی صمیمانه با مخاطبان دارند و برخی هم به صورت رسمی حرف میزنند.
    عناصر هویت کلامی: صمیمی یا رسمی صحبت میکند. ازجانب تیم حرف میزند یا یک سازمان. متونی که در پیام های تبلیغاتی استفاده میشود‌. متن ها انگیزشی هستند یاجدی یا منطقی و یا…
ختم کلام...

آنچه که در این مقاله خواندید نکاتی بود، در باب برند سازی که رعایت کردن آن ها موجب میشود در این مرحله قوی تر و پر بارتر برند سازی را انجام دهید. زیرا همه افراد از این نکات با خبر نیستند، شاید شما هم جزو این دسته از افراد باشید، پس تصمیم گرفتیم این مقاله را منتشر کنیم. مباحثی چون فلسفله وجود و چشم انداز برند، بررسی رقبا، ایجاد عاملی متمایز کننده و هویت بصری و کلامی را در این مقاله بررسی کردیم. امیدواریم که برای شما مفیده واقع شده باشد.

 

سپاس بی‌نهایت
بیزینس گلوری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *