منو سایت بیزینس گلوری

ویژگی برند: اسرار جذابیت و تمایز در دنیای تجارت

ویژگی برند

یکی از بخش‌های مهمی که هر سازمانی در زمینه برند و برند سازی باید به آن توجه کند، ویژگی برند می‌باشد. اگر خودتان صاحب برندی هستید یا در حال ساختن یک برند هستید بهتر است این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم توضیحاتی ارائه دهیم تا بتوانید بهتر این عنصر را درک کنید. همچنین در مورد اهمیت و انواع ویژگی برند نیز مطالبی را آماده کردیم. در ادامه با ما همراه باشید… 

ویژگی برند چیست؟

ویژگی‌های برند مشخصه‌ها و مقادیری هستند که برند شما را تعریف میکنند. ترکیبی از این ویژگی ها در نهایت خصوصیت های شخصیتی برند شما را شکل میدهد. این خصوصیت ها دقیقاً عامل شناخته شدن یک برند در بین افراد میشود.

یک ویژگی برند، یکی از آن صفاتی است که کسب‌وکار شما دارد و ویژگی برند نیز یکی از فاکتورهای مهم است که دیگران برای اعتبار سنجی به آن توجه میکنند. برای فهم بهتر این موضوع، بیایید ویژگی‌های برند را به دو دسته سخت و نرم تقسیم کنیم.

ویژگی‌های سخت برند مانند نام، لوگو، شعار و سایر عناصر برند شما هستند. همچنین شامل دیدگاه شما، بیانیه مأموریت شما و ظاهر وبسایت، محصول و محتوای شما است. در واقع، همه چیزی که قابلیت کنترل زیادی بر آن دارید.

ویژگی‌های نرم برند چیزهایی مانند اعتبار و ارزش برند هستند. برتری، جذابیت و مزیت رقابتی. بله، شما همچنین بر روی این موارد کنترل دارید – اما اغلب مدیران برند “افزایش اعتبار و ارزش برند” را در لیست وظایف خود قرار نمی‌دهند. ویژگی‌های نرم شما باید براساس ارزش‌ها و فرهنگ سازمانی که تعریف می‌کنید، شکل بگیرند.

بنابر تعاریفی که تا به حال داشتیم احتمالاً متوجه شدید که ویژگی برند میتواند دلایل زیادی برای اهمیت داشته باشد. دانستن مزایای هر چیزی میتواند به شما در فهم عمیق آن یاری رساند. در ادامه همراه ما باشید تا به شما توضیح دهیم چرا ویژگی های برند برای یک برند و بیزینس مهم میباشد. 

ویژگی برند

چرا باید به ویژگی برند توجه زیادی کنیم؟

در ادامه چند دلیل برای اینکه چرا کسب و کار باید به ویژگی برند خود توجه زیادی داشته باشند را مطرح خواهیم کرد:

آن‌ها موجب ایجاد اعتبار می‌شوند

طبق آمار حدود 51 درصد از مصرف‌کنندگان بر این باورند که کمتر از نیمی از برندها، محتوای معتبر ایجاد می‌کنند. این آمار نشان دهنده یک ضعف بزرگ در بین برندها است. زیرا طبق نظر 90 درصد از این مصرف‌کنندگان، معتبر بودن یک عامل تصمیم‌گیری برای حمایت از یک برند است. این یعنی اگر یک برند اعتبار بیشتری داشته باشد، از سمت دیگران بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرد. چندین مورد از ویژگی برند در معتبر سازی یک برند نقش بسیار موثری دارند.  

آن‌ها به شما کمک می‌کنند هویت برند خود را شکل دهید

اگر به دنبال ایجاد هویت برند هستید، که ما آن را برای افزایش آگاهی از برند به شدت توصیه می‌کنیم، بسیار مهم است که ثابت قدم باشید. ثابت قدم بودن در اینجا به این معنی است که باید سعی کنید با یک سری از مشخصه‌های خاص شناخته شوید. برای این که ثابت قدم باشید باید توجه زیادی به ویژگی برند خود داشته باشید. در انتخاب و ساختن این ویژگی‌ها هوشمندانه عمل کنید. 

آن‌ها باعث می‌شوند جایگاه برند شما قوی‌تر شود

اگر می‌خواهید از رقبای خود متمایز شوید، وقت آن رسیده است که ویژگی‌ برند خود را تعریف کنید. یک لحظه به این فکر کنید برندی وجود دارد که ویژگی های برند خود را به خوبی طراحی نکرده است. طبق مواردی که در بالا گفتیم اگر برندی ویژگی های ضعیفی داشته باشد، نه می‌تواند اعتبار ایجاد کند و نه هویت برند خوبی تشکیل دهد. بنابراین زمانی که این دو مورد وجود نداشته باشند، یک برند قادر به کسب جایگاه مطلوب در بازار نخواهد بود.

تصمیم گیری بهتر در مورد تکنیک های بازاریابی و فروش

زمانی که یک برند ویژگی‌های مشخصی داشته باشد، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام تکنیک‌های بازاریابی و ابزارهای تبلیغاتی باید برای ارتقای محصولات و خدمات شرکت انتخاب شوند، راحت‌تر می‌شود. فعالیت‌های بازاریابی و فروش هدفمند باید با ارزش‌ها، اهداف، مبانی و ویژگی‌های برند همسو باشند.

این موارد دلایلی بر اهمیت تعریف ویژگی برند می‌باشد. در ادامه می‌توانید نمونه‌هایی از ویژگی های برگزیده یک برند را مشاهده کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار از بیزینس گلوری با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09909992403

ویژگی برند موفق

ویژگی های یک برند خوب و موفق

هر برند موفق ویژگی هایی دارد که آن را از دیگران متمایز می‌کند. در این بخش ویژگی‌ها و خصوصیت‌های برند های موفق را معرفی می‌کنیم.

  • سادگی در برند: یکی از فاکتورهای مهم یک ویژگی برند سادگی است. درصد کثیری از انسان‌ها به سادگی اهمیت بیشتری می‌دهند.
  • به خاطر سپاری: در کنار سادگی باید سعی کنید برندی داشته باشید که به خطر سپردنش کار سختی نباشد و تلفظ راحتی داشته باشد.
  • قابلیت ثبت قانونی: برندی که دارید باید قابل ثبت و حمایت قانونی باشد. این مورد را از همان ابتدای ایده پردازی باید در نظر داشت. چرا که برخی‌ها برند را انتخاب و بر طبق آن اسم، لوگو و دیگر عناصر مورد نیاز را طراحی می‌کنند و در نهایت در زمان ثبت رسمی آن متوجه می‌شوند که از لحاظ قانونی قابل ثبت و حمایت نمی‌باشد.
  • اصل بودن: یک برند مطلوب باید اصل باشد. کپی بودن مانع موفقیت می‌شود.
  • قابل درک: اگر افراد بتوانند با دیدن یا شنیدن یک برند، هدف و فلسفه از به وجود آمدن آن را به خوبی تصویر سازی کنند، آن برند ویژگی منحصر به فردِ تصویر سازی را در اختیار دارد.
  • انسجام: برندهای موفق در تمامی جنبه‌های خود انسجام دارند. از طراحی لوگو و بسته‌بندی تا تجربه مشتری و موارد دیگر، همه به همدیگر متصل هستند و یک پیام واحد و قدرتمند را منتقل می‌کنند.
  • نوآوری در برند: نوآوری در برندسازی یک عامل موثر در میزان موفقیت تلقی می‌شود. برندهای نوآور همیشه در صدر بازدید مخاطبان قرار داشتند. زیرا نوآوری، موجب برطرف کردن بخشی از نیازهای پنهان افراد می‌شود. 
  • قابل هدف گذاری: برند باید قابل هدف گذاری باشد. برندسازی بر اساس مخاطبی که یک شرکت می‌خواهد هدف قرار دهد برنامه‌ریزی می‌شود. هیچ کسب و کاری نمی‌تواند به کل شرکت، تمام دنیا یا بسیاری از نیچ‌ها هدف قرار دهد. صاحبان کسب و کار باید تشخیص دهند که مخاطب هدف چه ممکن است علاقه‌مند به خرید محصولات از شرکت خود باشد. برندسازی یک کسب و کار شامل تحقیقات زیادی در زمینه جمعیت‌شناسی است تا ببیند آیا مخاطب مورد نظر صحیح است یا خیر.

اگر قصد ساختن یک برند قوی و موفق را دارید بهتر است تمام این مواردی که در بالا عرض شد را جدی بگیرید. موارد بیشتری هم وجود دارد که در آپدیت بعدی مقاله اضافه خواهیم کرد. 

ختم کلام...

همانطور که در این مقاله عرض کردیم، ویژگی برند مجموعه عواملی است که شخصیت برند شما را شکل می‌دهد. چند مورد از دلایل اهمیت ویژگی برند را نیز مطرح کردیم. در انتها نیز به سراغ معرفی انواع ویژگی های برند رفتیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

برای دریافت مشاوره کسب و کار از بیزینس گلوری با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09909992403

سپاس بی‌نهایتـــ
بیزینس گلوریـــ

4 پاسخ

    1. سلام خواهش میکنم
      بله درسته
      بسیاری از برندهای مطرح در جهان با رنگ و لعاب و مهمتر تصویر برند (لوگو) خود شناخته می‌شوند.
      در نتیجه تصویر برند یک عنصر بسیار حیاتی در برندسازی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *