منو سایت بیزینس گلوری

کسب و کار اینترنتی – 6 شغل پولساز و محبوب در فضای آنلاین

کسب و کار اینترنتی

همواره با پیشرفت تکنولوژی انسان ها به سمت فضای آنلاین و مجازی رفتند و بسیاری از کارها و فعالیت‌هایشان وابسته به اینترنت میباشد. همین موضوع دلیلی شد که کم کم سبک زندگی انسان ها به سمت زندگی آنلاین کشانده شود. یکی از بخش هایی که در بستر اینترنت بسیار پرطرفدار است، راه اندازی کسب و کار آنلاین میباشد. در این مقاله قصد داریم در مورد کسب و کار اینترنتی حرف بزنیم. ابعاد مثبت و منفی آن را بررسی میکنیم و چند نمونه کسب و کار آنلاین معرفی میکنیم که پولساز هستند. لطفاً با ما همراه باشید.  

کسب و کار اینترنتی چیست؟

به کسب و کارهایی که در بستر اینترنت فعالیت میکنند و مشغول به فروش کالا یا خدمات هستند، کسب و کار اینترنتی یا کسب و کار آنلاین گفته میشود. شما میتوانید هر نوع محصولی که دارید را در فضای آنلاین به فروش برسانید. این محصولات میتواند کالا مانند پوشاک یا لوازم الکترونیکی یا غیره باشد. یا حتی اگر محصولاتتان از جنس خدمات است، باز هم میتوانید این خدمات را در اینترنت به فروش برسانید. 

مزایای کسب و کار اینترنتی

اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را دارید باید به این موضوع باخبر باشید که این کار مزایای بسیاری دارد. بسیاری از افراد هستند که وقتی کسب و کارشان را به فضای آنلاین انتقال دادند، متوجه این شدند که گاهاً میتواند سود بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد.

چرا کسب و کار اینترنتی میتواند سود بیشتری داشته باشد؟
فرض کنید شما یک فروشگاه فیزیکی پوشاک دارید. در صورتی که خود مالک آن فروشگاه نباشید، باید مبلغ زیادی را صرف اجاره آن فروشگاه کنید که چنین خرجی در نوبه خود زیاد است. اگر چنین خرجی وجود نداشت، میتوانستید این مبلغ را در راه تبلیغات و بازاریابی صرف کنید.

دقیقاً به همین دلیل است که میگویند کسب و کار اینترنتی هزینه کمتری به نسبت کسب و کارهای فیزیکی دارد. فروشگاه‌هایی که در فضای آنلاین فعالیت میکنند، شاید درآمد بیشتری به نسبت فروشگاه های فیزیکی در حوزه خودشان داشته باشند. 

صرفه جویی در هزینه

همانطور که در بالا گفتیم شما زمانی که هزینه اجاره فروشگاه ندهید، تاثیر زیادی در صرفه جویی هزینه دارد. صرفه جویی در هزینه هم خود یک عامل موفقیت یک کسب و کار است. در ازاء هزینه اجاره فروشگاه، میتوانید به میزان تولیدات خود و مواد اولیه بیافزایید یا به جهت سیستم سازی، نیروی کار استخدام کنید. 

انعطاف پذیر بودن

در زمان تعطیلات فروشگاه‌های فیزیکی ممکن است فروشگاه را تعطیل کنند. این یعنی در زمان تعطیل بودن فروشگاه آن ها هیچ درآمدی ندارند. منتها کسب و کار اینترنتی و فروشگاه‌های آنلاین نیاز به تعطیل کردن ندارند. شما میتوانید فروشگاهتان را به گونه ای طراحی کنید که حتی اگر شما هم حضور ندارید، فروش داشته باشید و درآمد کسب و کنید.

معایب کسب و کار آنلاین

به این موضوع دقت کنید که هر چیزی که مزایا دارد ممکن است معایبی هم داشته باشد. پس باید قبل از تصمیم گیری همه ابعاد را بررسی کنید. 

متکی بودن به اینترنت

ممکن است برای برخی افراد تحمل کردن این موضوع که تمام کسب و کارشان تنها به وصل بودن یا نبودن اینترنت متکی باشد، سخت باشد. شاید این مورد را به عنوان اصلی ترین نکته منفی این حوزه در نظر بگیرند. البته تا حدی هم حق دارند، زیرا اگر اینترنت دچار اخلال شود چطور؟ ممکن است بر اثر یک قطعی اینترنت یک معامله آنلاین از هم بپاشد. برای این که جلوی چنین مشکلاتی را بگیرید بهتر است از قبل تدابیری بیاندیشید که در زمان اختلالات اینترنتی دچار مشکل نشوید. 

عدم تعامل مستقیم

در کسب و کار آنلاین تعامل به صورت مستقیم برقرار نمیشود. این موضوع شاید ارتباطات بین شما و مشتریان شما را ضعیف تر کند. تعامل مستقیم با مشتریان میتواند بسیاری از ابهامات شکل گرفته را برطرف کند. 

عدم تست کالا قبل از خرید

تایپ شخصیتی بسیاری از افراد در هنگام خرید اینگونه است که حتماً باید کالایی مد نظرشان را تست، پرو یا حتی لمس کنند. برای اینگونه از افراد خرید اینترنتی ممکن است خیلی دشوار باشد. از آنجایی که بازار کسب و کار آنلاین روز به روز رواج پیدا میکند، میتوانید امیدوار باشید که اکثریت جامعه به سمت خرید آنلاین کشانده شوند. 

انواع مشاغل اینترنتی

در این بخش میخواهیم مشاغلی که در زمینه آنلاین از محبوبیت بالایی برخوردار هستند را به شما معرفی کنیم. 

برنامه نویسی

برنامه نویسی یکی از پولساز ترین مشاغل حال حاضر کل دنیا میباشد. به طور کلی در حوزه فناوری و تکنولوژی پولساز میباشد و در این بین برنامه نویسی محبوبترین آن ها است. در کشور ما هم در سالهای اخیر توجه زیادی به این رشته شده است.

طراحی سایت

طراحی سایت نیز یکی از مشاغل پر درآمد در بستر اینترنت محسوب میشود. طراحی سایت از دو روش کد نویسی و استفاده از سیستم وردپرس (WordPress) امکان پذیر میباشد. اگر دانش کد نویسی را یاد بگیرید میتوانید از این طریق برای دیگران سایتی طراحی کنید و در ازاء آن پول دریافت کنید. همچنین اگر در زمینه کد نویسی هیچ پیش زمینه ای ندارید میتوانید از سیستم وردپرس برای طراحی سایت استفاده کنید. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که افراد با کمترین هزینه و با سهولت بالا سایت های دلخواه خود را طراحی کنند.

فعالیت در شبکه های مجازی

امروزه بازار شبکه های مجازی بسیار رونق گرفته و کسب و کارهای زیادی در این فضاها راه اندازی شده‌اند. شبکه های مجازی چون اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و غیره.

  • ایستاگرام: اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی میباشد و کاربران زیادی در آن در حال فعالیت هستند. اگر بخواهید در هر حوزه ای فعالیت کاری خودتان را شروع کنید میتوانید اطمینان داشته باشید که جامعه آماری بالایی در اینستاگرام حضور دارند. این موضوع این امکان را به شما میدهد تا مشتریان زیادی به دست آورید.
    در اینستاگرام میتوانید در هر حوزه ای که تخصص دارید فعالیت خودتان را با ساختن یک صفحه ( که کار آسانی است ) آغاز کنید. سپس باید به سراغ این بروید که فالووهای صفحه‌تان را بیشتر و بیشتر کنید. برای این کار باید با قوانین و الگوریتم های اینستاگرام آشنایی داشته باشید.
  • یوتیوب: یوتیوب نیز یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار به حساب می‌آید که افراد در آن ویدئوهای مختلفی در هر زمینه ای منتشر میکنند. شما در یوتیوب در مورد هر چیزی که فکرش را بکنید، میتوانید ویدئوی آموزشی پیدا کنید. شما هم میتوانید با تولید ویدئو های معرفی محصول یا حتی آموزشی در زمینه کاری خودتان، افرادی را جذب خود کنید و از این طریق پول بدست آورید.
  • تلگرام: تلگرام به عنوان یک پیام رسان آنقدر محبوب و معروف میباشد که افراد بتوانند از طریق آن درآمد کسب کنند. چه بسا بسیاری از فروشگاه های آنلاین در تلگرام در حال فعالیت هستند. با ساختن یک کانال در تلگرام میتوانید محتواهای مورد نظرتان را در آن منتشر کنید و با جذب مخاطب، به درآمد خوبی برسید.

تولید محتوا

تولید محتواهای متنی، ویدئویی، صوتی میتواند گزینه خوبی برای کسب و کار اینترنتی باشد. کافی است در هر زمینه ای که مهارت دارید محتوایی تولید کنید و در رسانه های مختلف آن را منتشر کنید. اگر در شبکه های اجتماعی این کار را انجام میدهید میتوانید پس از مدتی تعداد مخاطبانتان که بالا رفت، درخواست تبلیغات را قبول کنید. یا حتی میتوانید پروژه تولید محتوا دریافت کنید و برای دیگران محتواهای موردنظرشان را تولید کنید. یکی از روش های مرسوم در این حوزه مقاله نویسی میباشد. مهارت مقاله نویسی میتواند یک شغل اینترنتی پولساز باشد.

سئو

سئو یا Search Engine Optimization (بهینه سازی موتورهای جستجو) یکی از حوزه هایی است که در این روزها علاقه مندان زیادی دارد. سئو برای سایت ها حکم اصلی ترین روش و استراتژی پولسازی را دارد. با انجام سئوی مناسب بر روی یک سایت میتوانید صفحات آن سایت را در نتایج جستجو به بالا بیاورید تا امکان کلیک کاربران روی آن سایت بیشتر شود.

کار سئو به دو روش استخدامی در شرکت‌ها و یا دریافت پروژه قابل انجام است.

تدریس

این شغل یکی از بهترین روش های کسب درآمد در اینترنت است. بسیاری از مدرسان، در این سال ها کار آموزش خود را در فضای مجازی هم شروع کردند و به درآمد خوبی هم رسیدند. آموزش آنلاین مزیت های زیادی هم دارد. به دلیل زیاد شدن مشغله های زندگی، افراد ممکن است دیگر وقت کلاس رفتن نداشته باشند. همین موجب میشود تا آنها کلاس‌های آنلاین را ترجیح دهند. 

اولش سخته

همیشه هر کاری که بخواهید انجام دهید اول کار با سختی زیادی مواجه میشوید. راه اندازی کسب و کار آنلاین هم سختی های خاص خودش را دارد. برای اینکه خودتان را در فضای مجازی در معرض دید مخاطبان و کاربران هدف خود قرار دهید باید زمان زیادی پای کار بگذارید و صبر زیادی پیشه کنید. یک شبه نمیتوانید به میزان مخاطب زیادی دست پیدا کنید. طبیعتاً برای دستیابی به این هدف نیازمند تلاش زیاد و اقدامات خاص هستید. 

ختم کلام...

در این مقاله سعی کردیم شما را با کسب و کار آنلاین آشنا کنیم. چیزی که در اطراف ما در این روزها بسیار رواج پیدا کرده است و خیلی از افراد از این طریق سود خوبی نسیبشان شده است. مهمترین مزیت راه اندازی کسب و کار اینترنتی این است که هزینه و ریسک پایه گذاری یک کسب و کار را کاهش میدهد. معایبی هم دارد از جمله متکی بودن به اینترنت و عدم تعامل مستقیم با مشتریان که در این مقاله به بیان و شرح کامل این موارد پرداختیم. همچنین 6 حوزه پولساز اینترنتی را در این مقاله برای شما بیان کردیم و توضیحاتی در موردشان دادیم. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *